-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

اهم فعالیت های معاونت غذا و دارو در سال 98 در پیشگیری از ویروس کرونا

جمعه ١ فروردین ١٣٩٩ ساعت ٣:٤٥ ق.ظ   ( بازدید : 325 نفر )


جانشین معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ﺻﺪور 6 ﭘﺮواﻧﻪ ﺳﺎﺧﺖ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺿﺪﻋﻔﻮنی در شهرستان های شیروان، جاجرم و فاروج خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو ، دکتر امیر امانی جانشین معاون غذا و داروی دانشگاه با تشریح اقدامات مرتبط با شیوع ویروس کرونا در استان اظهار کرد: در این مدت 4 ﭘﺮواﻧﻪ ﺳﺎﺧﺖ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺿﺪﻋﻔﻮنی ﻛﻨﻨﺪه دﺳﺖ ﺑﺮ ﭘﺎﻳﻪ اﺗﺎﻧﻮل در ﺷﻴﺮوان ، ﺟﺎﺟﺮم و فاروج و 2 ﭘﺮواﻧﻪ ﺳﺎﺧﺖ ﻣﺤﻠﻮل ﺿﺪﻋﻔﻮﻧﻲ ﻛﻨﻨﺪه ﺳﻄﻮح، در ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻫﺎي ﺷﻴﺮوان و ﺟﺎﺟﺮم  صادر شده است.
وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه دارو اشاره کرد و با بیان اینکه رایزنی با شرکت های تولیدکننده الکل و ضدعفونی کننده های پایه الکلی صورت گرفته است، ادامه داد: 46 هزار ژل و مواد ضد عفونی کننده بین بیمارستان ها و داروخانه ها تامین و توزیع شده است.
این مسئول ﺗﺸﻮﻳﻖ ﺑﻴﺶ از 15 ﺗﻮﻟﻴﺪي اﺳﺘﺎن ﺑﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺎﺳﻚ و ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﻲ ﺑﺎ ﺧﻴﺮ ﺑﺠﻨﻮردي ﻣﻘﻴﻢ ﭼﻴﻦ ﺑﺮاي ﺗﺤﻮﻳﻞ ﺗﺠﻬﻴﺰات ﭘﻴﺸﮕﻴﺮي از شیوع ویروس کویید19 را از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی این معاونت عنوان کرد.
دکتر امانی با اشاره به ﺳﺎﺧﺖ ﻣﺤﻠﻮل ﺿﺪ ﻋﻔﻮﻧﻲ ﻛﻨﻨﺪه در آزﻣﺎﻳﺸﮕﺎه ﻣﻌﺎوﻧﺖ ﻏﺬا و دارو و ﺗﻮزﻳﻊ 300 ﻟﻴﺘﺮ ﺑﺮاي متقاضیان در ادارات استان، افزود: ﺑﺮﮔﺰاري ﻛﻤﻴﺘﻪ ﻗﺮارﮔﺎه رﺻﺪ و ﭘﺎﻳﺶ ﺗﻮزﻳﻊ دارو و ﻣﻠﺰوﻣﺎت اﺳﺘﺎن، ﺗﺸﻜﻴﻞ ﻛﻤﻴﺘﻪ ﺧﺮﻳﺪ ﻣﺘﻤﺮﻛﺰ ﺑﺤﺮان در داﻧﺸﮕﺎه، برآورد اوﻟﻴﻪ ﻣﻴﺰان ﻣﻠﺰوﻣﺎت ﻣﺼﺮﻓﻲ ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز در راﺳﺘﺎي ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﻛﺮوﻧﺎ (ﺑﺨﺶ ﺧﺼﻮﺻﻲ و دوﻟﺘﻲ) و ﺗﺎﻣﻴﻦ اﻋﺘﺒﺎر ﺟﻬﺖ ﺧﺮﻳﺪ ﻣﻠﺰوﻣﺎت از دیگر فعالیت ها بوده است.
جانشین معاون غذا و داروی دانشگاه همچنین از بازدید کارشناسان این معاونت از تعدادی از کارخانه های استان برای تولید الکل اتانول و تهیه محلول ضد عفونی دست خبر داد.


منبع : سایت قدیم معاونت غذا و دارو چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...